Galicja

Test ze znajomości Przepisów Gry w Koszykówkę styczeń 2017

31.01.2017

W zakładce szkolenie w dziale testy zamieściliśmy test ze znajomości Przepisów Gry w Koszykówkę styczeń 2017. Przedstawione są również prawidłowe odpowiedzi. Zapraszamy wszystkich chętnych do sprawdzenia swojej wiedzy z przepisów.

Test teoretyczny nr 4 sezon 2016/2017

Pyt. 1: Piłka jest w dyspozycji A4 wprowadzającego ją do gry spoza boiska na rozpoczęcie trzeciej kwarty meczu, gdy zawodnik B4 fauluje próbującego wyjść do podania zawodnika A7. Czy faul ten należy potraktować jak faul w przerwie meczu?

Tak          Nie

Pyt. 2: Kiedy piłka jest w locie do kosza po rzucie A2, rozbrzmiewa sygnał 24 sekund. Następnie piłka wpada do kosza. Czy można w tym momencie przyznać przerwę na żądanie drużynie A?

Tak          Nie

Pyt. 3: Po celnym ostatnim rzucie wolnym drużyna, która zdobyła punkt, ma prawo przeprowadzić zmianę zawodnika. Prawda?

Tak          Nie

Pyt. 4: Podczas gdy piłka jest w powietrzu po rzucie z gry A2, rozbrzmiewa sygnał 24 sekund. Piłka zatrzymuje się pomiędzy obręczą a tablicą. Strzałka naprzemiennego posiadania wskazuje, że grę rozpocznie drużyna A. Czy należy przyznać piłkę do wprowadzenia drużynie A, a zegar czasu akcji ustawić na 14 sekund?

Tak          Nie

Pyt. 5: Czy jeśli zawodnik po tym, jak skończył kozłowanie umyślnie odbija piłkę o tablicę i dotyka jej ponownie zanim ta nie dotknęła innego zawodnika to popełnia błąd?

Tak          Nie

Pyt. 6: W pierwszej połowie meczu B5 został zawodnikiem wykluczonym, ponieważ popełnił pięć fauli osobistych. Podczas przerwy w meczu został ukarany faulem technicznym. Faul został zapisany trenerowi jako „B”, a drużyna A otrzymała jeden rzut wolny i posiadanie piłki na rozpoczęcie trzeciej kwarty. Prawidłowo?

Tak          Nie

Pyt. 7: Drużyna A jest w posiadaniu piłki przez 13 sekund. A2 próbuje podać piłkę do A3, lecz ta poleciała w kierunku linii bocznej boiska. Zawodnik B2 próbując uratować piłkę wybił się z boiska, po czym w powietrzu złapał piłkę w obie ręce i rzucił ją z powrotem na boisko, gdzie złapał ją zawodnik A3. Sędziowie przyznali drużynie A nowe 24 sekundy. Słusznie?

Tak           Nie

Pyt. 8: Jeżeli nazwisko jednego zawodnika drużyny A zostało pominięte w protokole a uchybienie to zostało odkryte tuż przed rozpoczęciem meczu, to trener drużyny A może dokonać korekty bez żadnych sankcji.

Tak          Nie

Pyt. 9: W przerwie między 2 i 3 kwartą sekretarz orientuje się, że przez pomyłkę nie zapisał 2 punktów dla drużyny A. Czy można te punkty jeszcze dopisać?

Tak          Nie

Pyt. 10: Wszystkie faule techniczne popełnione przez kogokolwiek z personelu ławki drużyny nie zalicza się do fauli drużyny. Czy słusznie?

Tak          Nie

« cofnij
image image image image image image image image SM Ryki PGKiM Travel Ryki OSK Tommar facebook Jakubowa izba