Galicja

Test ze znajomości Przepisów Gry w Koszykówkę marzec 2017

31.03.2017

W zakładce szkolenie w dziale testy zamieściliśmy test ze znajomości Przepisów Gry w Koszykówkę marzec 2017. Przedstawione są również prawidłowe odpowiedzi. Zapraszamy wszystkich chętnych do sprawdzenia swojej wiedzy z przepisów.

Test teoretyczny nr 6 sezon 2016/2017

Pyt. 1: Czy trener może wykorzystać wszystkie 3 przerwy na żądanie w dowolnym momencie drugiej połowy meczu podczas możliwości przyznania przerwy na żądanie?

Tak          Nie

Pyt. 2: Zegar czasu akcji wskazuje 16 sekund, kiedy obrońca B1 zagrywa piłkę nogą w obszarze ograniczonym na własnym polu obrony. Drużyna A wprowadzi piłkę do gry zza linii końcowej i będzie miała na oddania rzutu 14 sekund, prawda?

Tak          Nie

Pyt. 3: Podczas wprowadzenia piłki spoza boiska, A1 podaje piłkę tak, że ta zatrzymuje się pomiędzy obręczą a tablicą. Czy A1 popełnił błąd podczas wprowadzenia piłki?

Tak          Nie

Pyt. 4: A1 będąc na swoim polu obrony podaje do A2, który znajduje się na polu ataku. A2 dotyka piłki, która następnie powraca na pole obrony i zostaje złapana przez A1. Akcja legalna?

Tak          Nie

Pyt. 5: Po sygnale kończącym pierwszą kwartę meczu sędzia orzeka faul techniczny zawodnika A5. Wskaźnik posiadania piłki wskazuje, że drugą kwartę rozpocznie drużyna A. Jednak sędzia przyznaje jeden rzut wolny i posiadanie piłki dla drużyny B na rozpoczęcie drugiej kwarty. Czy prawidłowo?

Tak          Nie

Pyt. 6: Podczas rzutu sędziowskiego skaczący muszą stać wewnątrz półkola, z jedną stopą blisko linii środkowej. Prawda?

Tak          Nie

Pyt. 7: Po tym jak B2 ukarany został faulem technicznym, A7 wchodzi na boisko zastępując A3. Czy może on wykonać rzut wolny za ten faul?

Tak          Nie

Pyt. 8: Tylko trener lub asystent trenera mają prawo pozostawać w pozycji stojącej podczas meczu, ale nigdy obaj równocześnie.

Tak          Nie

Pyt. 9: A5, trzymając piłkę oburącz stoi obiema stopami na polu ataku, następnie podaje piłkę do A4, który także dwoma stopami jest na polu ataku w ten sposób, że piłka odbija się w trakcie podania na polu obrony. Czy jest to błąd?

Tak          Nie

Pyt. 10: Kiedy A1 kozłuje piłkę na polu ataku, B2 popełnia faul niesportowy przeciwko A2, a zegar czasu akcji wskazuje sześć (6) sekund. Niezależnie od tego czy rzuty wolne będą celne, czy też nie, drużyna A będzie upoważniona do wprowadzenia piłki z przedłużenia linii środkowej naprzeciw stolika sędziowskiego i otrzyma nowe czternaście (14) sekund.

Tak          Nie

« cofnij
imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage