Galicja

Test ze znajomości Przepisów Gry w Koszykówkę luty 2017

28.02.2017

W zakładce szkolenie w dziale testy zamieściliśmy test ze znajomości Przepisów Gry w Koszykówkę luty 2017. Przedstawione są również prawidłowe odpowiedzi. Zapraszamy wszystkich chętnych do sprawdzenia swojej wiedzy z przepisów.

Test teoretyczny nr 5 sezon 2016/2017

Pyt. 1: A1 kozłuje piłkę z pola obrony i kończy kozłowanie łapiąc ją w momencie, gdy stoi okrakiem nad linią środkową. Następnie A1 podaje piłkę do A2, który także stoi okrakiem nad linią środkową. Czy sędziowie powinni kontynuować odliczanie 8 sekund?

Tak           Nie 

Pyt. 2: W ostatniej części meczu, kiedy zegar czasu gry wskazuje 0:48, A1 kozłuje piłkę na własnym polu ataku i wtedy B1 wybija piłkę na pole obrony drużyny A, gdzie łapie ją A4 i rozpoczyna kozłowanie. Następnie B2, na polu obrony drużyny A, popełnia 3 faul drużyny B w tej części meczu, kiedy zegar czasu akcji wskazuje 6 sekund. Następnie drużynie A przyznana zostaje przerwa na żądanie. Po przerwie na żądanie, grę wznowi drużyna A z linii wprowadzania piłki na swoim polu ataku, naprzeciw stolika sędziowskiego. Czy na zegarze czasu akcji należy ustawić 14 sekund?

Tak          Nie

Pyt. 3: Zawodnik A4 jest faulowany przez B5 i jest to 5 faul drużyny B. Sędziowie omyłkowo przyznają piłkę do gry drużynie A spoza boiska. Po wprowadzeniu piłki do gry A3 zdobywa 3 punkty z rzutu z gry. Sędziowie odkrywają błąd w chwili, gdy piłka jest martwa po koszu i pomijają błąd. Czy jest to prawidłowa procedura?

Tak          Nie

Pyt. 4: Podczas rzutu sędziowskiego na rozpoczęcie meczu piłka opuszcza ręce sędziego, ale nie zostaje zbita kiedy A4 popełnia faul na B4. Czy ten faul należy uznać jako faul w czasie meczu?

Tak          Nie

Pyt. 5: Po tym, jak piłka wyszła poza boisko, A1 otrzymuje piłkę od sędziego celem wprowadzenia jej do gry. Następnie A1 kładzie piłkę na podłodze, po czym A2 podnosi ją. Akcja nielegalna?

Tak          Nie

Pyt. 6: Zaraz po rozpoczęciu meczu, zawodnik A3 przez pomyłkę rzuca zza linii 6,75 do własnego kosza. Piłka wpada do kosza. Sędziowie zaliczają 3 punkty dla drużyny przeciwnej. Prawidłowo?

Tak          Nie 

Pyt. 7: A1 kozłuje piłkę z pola obrony i kończy kozłowanie łapiąc ją w momencie, gdy stoi okrakiem nad linią środkową. Następnie A unosi stopę, która była w kontakcie z polem ataku. W tym momencie sędziowie odgwizdują błąd. Czy prawidłowo?

Tak          Nie

Pyt. 8: W ostatniej minucie meczu, A1 wykonuje dwa (2) rzuty wolne. Podczas drugiego rzutu wolnego, A1 przekracza linię rzutów wolnych i zostaje odgwizdany błąd. Drużyna B prosi o przerwę na żądanie. Po przerwie na żądanie, grę wznowi drużyna B z linii wprowadzania piłki na swoim polu ataku, naprzeciw stolika sędziowskiego. Drużyna B będzie miała czternaście (14) sekund na rozegranie akcji?

Tak          Nie

Pyt. 9: Czy drużyna, która z powodu kontuzji nie jest w stanie wystawić 5 uprawnionych do gry zawodników, aby rozpocząć drugą połowę spotkania przegrywa mecz wskutek braku zawodników?

Tak          Nie

Pyt.10: Drużyna A popełnia błąd ośmiu (8) sekund, kiedy piłka jest w powietrzu, po podaniu A1 z pola obrony na pole ataku. Drużyna B wprowadzi piłkę na własnym polu obrony, z miejsca najbliżej linii środkowej.

Tak          Nie

« cofnij
imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage